Spośród bezpłatnych narzędzi związanych z marketingiem internetowym na uwagę zasługuje Google Web Desinger. Program dostępny jako freeware służy między innymi do takich zadań, jak tworzenie grafiki, projektowanie reklam i tworzenie animacji. W czasach Google AdWords, kiedy remarketing wszedł na kolejny poziom, łatwo docenić potencjał GWD. Jest to na tyle prosty i skuteczny instrument, że wart jest przybliżenia.

Czym jest Google Web Designer i kogo powinien zainteresować?

Google Web Designer to intuicyjny, po kilku dniach pracy niemal banalny w obsłudze, edytor XML, JavaScript, CSS3 czy HTML5, dzięki któremu można tworzyć między innymi interaktywne banery reklamowe. Pośród wielu funkcji i możliwości na szczególną uwagę zasługują chociażby: dwa tryby tworzenia animacji (zaawansowana i szybka), możliwość tworzenia i obracania obiektów trójwymiarowych, zmiana perspektywy dla obiektów dwuwymiarowych, importowanie grafik z wielu źródeł (oraz tworzenie ich za pomocą wbudowanego w program narzędzia), opcje ułatwiające wykonywanie i projektowanie reklam online (jak banery, reklamy pełnoekranowe czy reklamy rozwijane).

Zaletą Google Web Designer jest też przejrzysta estetyka zgodna z nowymi trendami znanymi m.in. z Windows, co znacząco usprawnia pracę także mniej zaawansowanym użytkownikom. Oprogramowanie powinno zainteresować webmasterów oraz twórców reklam. Stąd też z powodzeniem może być wykorzystywane zarówno do celów komercyjnych jak również celów artystycznych.

Pierwsze kroki, czyli jak tworzyć banery reklamowe

Remarketing w Google AdWords będzie o tyle prostszy, że po zainstalowaniu Google Web Designer automatycznie ustawiana jest polska wersja językowa.

Po uruchomieniu użytkownik może stworzyć nowy plik bądź skorzystać z wbudowanych szablonów. Ta druga możliwość jest o tyle istotna, że można dzięki temu ominąć konieczność dostosowania pliku do wymogów programu (wadą jest ograniczona liczba grafik, których design może nie satysfakcjonować). Jednak lepiej skupić się na tworzeniu nowego pliku.

Jak tworzyć animowane reklamy dzięki Google Web Designer?

1. W okienku „Utwórz nowy pusty plik” należy, jako typ reklamy, wybrać „Baner”.

2. Wybór nazwy dla reklamy (format HTML).

3. Wybranie lokalizacji.

4. Wybór środowiska, gdzie tworzona reklama będzie się pojawiać (co ważne, nie musi być to reklama Google).

5. Oznaczenie wymiarów banera po wyborze opcji „Zaznacz układ elastyczny” (na liście są najczęściej spotykane rozmiary banerów; można też samodzielnie wpisać wysokość i szerokość).

6. Wybór trybu animacji (tryb zaawansowany umożliwia tworzenie elementów na niezależnych osiach czasu, tryb szybki zaś to animacja tworzona scena po scenie).

7. Zatwierdzenie wprowadzonych zmian przyciskiem „OK”.

0 Komentarzy
Zostaw Komentarz