Trendy
- Strona główna
- Trendy
- Aktualne trendy w projektowaniu logo
Aktualne trendy w projektowaniu logo
Jak zaprojektować logo, które będzie odpowiadało współczesnym trendom, a jednocześnie dobrze odda ducha firmy lub marki? Odpowiedź na to pytanie staje się coraz trudniejsza, w miarę jak modne niedawno projekty stają się nieaktualne, a od projektantów grafiki wymaga się coraz większej kreatywności. Podpowiadamy, jakie są aktualne trendy w projektowaniu logo.
Responsywność
Logo nie jest już sztywnym znakiem towarowym, którego nie można w żaden sposób zmieniać i wszędzie musi prezentować się tak samo. Mnóstwo marek o bardzo rozpoznawalnych logach, takich jak Coca-Cola, Lacoste czy Walt Disney w ostatnich latach pokusiło się o stworzenie logo responsywnego, czyli takiego, które skaluje się w zależności od potrzeb. Przykłady możemy zobaczyć na stronie responsivelogos.co.uk. Po odpowiednim przybliżeniu ekranu napis “drink Coca-Cola Coke” zmieni się w “Coca-Cola” a następnie po prostu “Coke”. W logo Lacoste zostanie tylko charakterystyczny krokodyl, a z nazwy Walta Disneya zostanie tylko znana wszystkim literka D. Taki zabieg jest niezwykle potrzebny w dobie mobilności i mediów społecznościowych.
Minimalizm
Ten trend łączy się nieco z tematem responsywności: skalując logo, dążymy do jak najprostszej formy, wygodnej do adaptacji przez użytkowników bez potrzeby czytania za dużej ilości tekstu. Obecnie bardzo wiele marek o długich tradycjach dokonuje rebrandingu pod tym kątem, usuwając informacje dla większości użytkowników już i tak oczywiste - np. parę lat temu Domino’s Pizza usunęło słowo “Pizza” ze swojego logo.
Proste ramy i geometryczne formy
Przejawem minimalizmu jest także umieszczanie logo w prostej ramie lub użycie skrajnie geometrycznych form. Czasy wymyślnych fontów i asymetrycznych kształtów odeszły do lamusa. Zrozumiało to np. Airbnb, które dodało do swojego logo prosty symbol i uprościło rażący w oczy napis, przerabiając go prostą czcionką. Trend ten to nie lada wyzwanie dla grafików - aby wymyślić bardzo prosty kształt, który jednocześnie świetnie oddaje ducha marki, trzeba się nie lada nagłowić.
Przestrzeń negatywna
Rozwiązaniem tego problemu może być zastosowanie przestrzeni negatywnej - czyli techniki, w której jeden kształt mieści się w drugim. Musimy jedynie pamiętać, aby ograniczyć paletę kolorów do minimum, aby projekt nie raził zbytnim przeładowaniem treści. Przykładem niech będą projekty młodego grafika Chrisa Goeschela: https://www.behance.net/ChrisGoeschel
0 Komentarzy