Trendy w światowym designie i grafice zmieniają się nieustannie, więc i podejście do nich należy mieć luźne. Czasem reprezentują nowe nurty, innym razem czerpią wprost z tego, co minione. Dlaczego jednak nie zainspirować się nimi, tworząc swój unikatowy styl?

Trendy na rok 2019 - grafika i projektowanie 

1. Intensywne kolory - Instytut Pantone za kolor roku 2018 uznał Ultra Violet, a w 2019 ma być równie wyraziście: Living Coral to nasycony, koralowy pomarańcz. Również inne, dominujące kolory, graficy zaczynają wykorzystywać coraz częściej niż rozmyte pastele. Powód? Takie intensywne kolory doskonale nadają się do przyciągania uwagi odbiorcy.

2. Gradient - nowe logo Instagrama potwierdza tezę, że płynne przejścia tonalne są coraz chętniej wykorzystywane. Jeżeli intensywne kolory to dla Was za mało, spróbujcie tej metody, by się wyróżnić.

3. Gify - ruchome obrazki są już nie tylko używane w prywatnej korespondencji między użytkownikami w mediach społecznościowych (Instagram, Facebook), ale stają się też przydatnym narzędziem w marketingu. Dobrze zrobiony gif sprawia, że dłużej przebywamy na danej stronie internetowej i lepiej ją zapamiętujemy.

4. Styl art deco - styl kojarzony z “Wielkim Gatsbym” staje się coraz bardziej popularny. Geometryczne formy, dużo złota oraz intensywne symetrie to jego znaki rozpoznawcze, które łatwo można wykorzystać w zaproszeniach, logotypach czy grafikach wydarzeń.


5. Kreatywna typografia - nudne, wszędzie takie same fonty, odchodzą do historii. Teraz marki stawiają na kreatywną typografię, której forma często przypomina odręczne pismo. Im bardziej oryginalnie, tym lepiej.



 

0 Komentarzy
Zostaw Komentarz